Opel Insignia Sports Tourer – ko dar nežinojome?

    Su naujuoju Opel Insignia jau teko „pabendrauti“, o dabar pasitaikė proga sėsti prie Sports Tourer versijos. Lyginant su „giminaičiu“, Sport Tourer versija gerokai išaugo. Jos ilgis siekia 4 986 mm, ratų bazė – 2 829 mm, tad priekyje įsikūrus aukštam vairuotojui, už jo dar lieka labai daug vietos. Bagažinės talpa, priklausomai nuo to, sulenktos sėdynės ar ne, varijuoja juo 560 iki 1 665 l. Kadangi bandyta versija turėjo koją bagažinės dangtį leidžiančią atidaryti funkciją, inžinieriai pasistengė ir toje vietoje, po kuria reikėjo braukti, priartėjus prie automobilio ant žemės atsirasdavo mažo automobiliuko siluetas. Paprasta ir patogu.

    Pagirti galima ir patį bagažinės dangtį bei jo apsaugos mechanizmus. Dangčiui leidžiantis pakišau ranka ir jis iškart sustojo.

    Naująjį bandomąjį modelį varė 2,0 l 170 AG variklis, veikiantis poroje su 6 pavarų MPD.

    Automobilis, nepaisant to, kokį važiavimo režimą – Sport ar Tourer – jungi, posūkiuose buvo juntamai minkštas, tačiau ilgainiui prie to galima priprasti. Kaip ir prie didesnio variklio garso supūstelėjus akseleratorių. Po kelių šimtų įveiktų kilometrų į tokias detales tiesiog nustoji kreipti dėmesį ir tiesiog mėgaujiesi važiavimu patogiai įsitaisęs masažo funkciją turinčioje vairuotojo sėdynėje.

    Kalbant apie vairuotojo vietą, naujojoje Insignia ji ypač patogi – sėdi žemai ir patogiai, vairas maloniai gula į rankas, visi mygtukai ir rankenėlės lengvai pasiekiamos. Pradžioje mygtukų gausa gali kiek gąsdinti, tačiau netrukus supranti, kad visai jie pragalvoti ir yra būtent ten, kur reikia.

    Patogumo sėdintiems priekyje suteikia ir masyvus centrinis tunelis bei ant jo sumontuotas ranktūris, tačiau gale ši detalė „atima“ keleivių erdvę, tad važiuojant penkiese į vidurį reiktų sodinti mažiausią ir žemiausią keleivį.

    Dyzelinis automobilio variklis, kai apsipranti su jo keliamu triukšmu, nuteikia maloniai. Jis gan ekonomiškas – po kelių dienų eksperimentų vidutinės sąnaudos buvo 6,4 l/ 100 km – bei dinamiškas, tad nei lenkimas, nei manevravimas problemų nekelia. Tiesa, gamintojo deklaruotos sąnaudos buvo kiek mažesnės, tačiau atvejai, kai teorija atitinka praktiką – labai reti – tad truputį didesnis rezultatas nėra blogai.

    Vairuotojui talkina ir apie galimus pavojus praneša įvairios pagalbinės sistemos. Visos jos veikia puikiai, tačiau klausimų sukėlė juostų stebėjimo funkciją – specialiai kelis kilometrus leidau automobiliui važiuoti pačiam, nelaikiau vairo, tačiau sistema, išskyrus tai, kad karts nuo karto primindavo jog vairą reikia laikyti, jokių aktyvių veiksmų nesiėmė. Mačiau įvairių automobilių su tokiomis sistemomis reakcijų, tačiau tokio neveikimo matyti dar neteko. Į klausimą – kas būna vėliau – tam kartui negalėjo atsakyti ir Opel atstovas, tad panašu prie šio eksperimento dar teks sugrįžti.

    Leidžiantis į tolimas keliones labai praverčia adaptyvinė nuolatinio greičio palaikymo sistema, o vakarop neįkainuojamos tampa apie „aklojoje zonoje“ esančius automobilius informuojančios lemputės. Tai – dalykas įprastas ir gerai žinomas, tačiau geriau kai šios sistemos automobilyje visgi yra. Bandytas Opel Insignia Sports Tourer jas turėjo. Turėjo automobilis ir manevravimą mažose erdvėse palengvinančias kameras, tačiau, deja, jos gerai veikė tik esant geram orui. Pastarajam subjurus prastėjo ir į ekraną perduodamas vaizdas, tad labiau pasikliauti teko įprastais veidrodžiais.

    Bandytame modelyje buvo sumontuota jau anksčiau matyta multimedinė sistema, kurią, tikėtina artimiausiu metu ją pakeis PAS technologijos. Nors tiek viena, tiek kita veikia puikiai. Nebent gamintojai nuspręs kitaip ir ateityje visur matysime tik prancūzų versiją. O kol taip nenutiko, galiu pastebėti, kad dabartinė Insignia navigacija dirba tvarkingai ir parodo tiesiausią kelią net iš didžiausio užkampio. Dar ji turėtų sutarti ne tik su Android, bet ir su Apple, bet norint tai patikrinti, po ranka reiktų turėti abiejų gamintojų telefonus, tad kol kas tiesiog pasitikėsime Ople teiginiais.

    Vis dažniau gamintojai montuoja skaitmeninius prietaisų skydelius. Opel, kiek keistai, pasirinko tarpinį variantą – dalis prietaisų skydelio rodyklių buvo mechaninės, dalis – skaitmeninės. Kiek toks sprendimas teisingas, parodys laikas ir pirkėjų simpatijos, bet, tikėtina, viskas anksčiau ar vėliau skaitmenizuosis, nes prietaisų skydelyje, greta mechaninių rodyklių, buvo mechaninės, dalis – skaitmeninės. Kiek toks sprendimas teisingas, parodys laikas ir pirkėjų simpatijos, bet, tikėtina, viskas anksčiau ar vėliau skaitmenizuosis, nes prietaisų skydelyje, greta mechaninių rodyklių, buvo įmontuotas skaitmeninis informacinis ekranas, o informaciją dubliavo tiesiai prieš vairuotojo akis esant projekcija.

    Apibendrinant, Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI – automobilis, sukurtas ilgoms kelionėms. Mieste ar trumpuose žvyrkeliuose, kuriuose papildomai erzina plastikinių detalių cypsėjimas, jis tiesiog nespėja atsikleisti. Negelbsti ir papildomi režimai. Visas automobilio „grožis“ pasireiškia magistralėse. Būtent čia geriausiai gali įvertinti jo erdvę, sėdynių patogumą, pagalbinių sistemų privalumus, gerą matomumą ir, kas buvo bandytame modelyje, panoraminį stogą. Turite didelę šeimą, mėgstate keliauti, tada Opel Insignia Sports Tourer – kaip tik jums. Jame tilps ir keleiviai, ir jų daiktai, kelionėje visus džiugins erdvė ir multimedinė sistema, o degalų sąnaudos leis negalvoti apie išlaidas. Taigi, kur trauksime šį kart?

    Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

    Vidmantas Misevičius

    Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

    Palikite komentarą

    Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

    © 2015 Your Company. All Rights Reserved. Designed By JoomShaper